Top 3 do’s voor berichten als je lezer HAAST heeft

Home » opinie » Top 3 do’s voor berichten als je lezer HAAST heeft
posted in opinie, werk
by
with 0 comments
tags

Top 3 do’s voor berichten als je lezer HAAST heeft

Is een update voor social media posten veel anders dan een nieuwsbericht of artikel schrijven? Ik vind zelf van niet. Want of je nu slechts 140 tekens of 400 woorden ruimte hebt, iedereen haalt alleen de essentie eruit. Zeker in deze tijden van HAAST en DRUKTE is het dus belangrijk om in kop en intro (en eventueel een tussenkop voor het scannen) de boodschap te stoppen.

Ik merk aan mijn collega’s dat zij meer moeite hebben met het schrijven van een artikel dan een post. Voor een Facebook bericht of een tweet draaien ze hun hand niet om. In no-time schrijven ze een paar soundbites en voegen ze een relevante link of foto toe. Zodra het echter om een testimonial gaat, lijkt het alsof er een ander, ingewikkeld, hersenpatroon gaat werken.

De ruimte blokkeert als het ware het simpele denken: wat wil de doelgroep weten zodat ze in actie komen?

In bijgaand artikel staan 9 richtlijnen voor de headlines en intro’s, of te wel de soundbites. Voor mij samen te vatten in een top 3. En oke, nog een toegift voor de testimonials:

  1. Zeg het simpel en direct
  2. Noem het voordeel voor de lezer
  3. Werkt altijd: DIY en Hoe – Doe – Ik
  4.  Geef het idee van een eerlijke, enthousiaste testimonial
    -> of te wel doe aan oprechte storytelling

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>