Ik word StoryPractitioner

Home » werk » Ik word StoryPractitioner
posted in werk
by
with 0 comments
tags

Ik word StoryPractitioner

In oktober ben ik gestart met de opleiding StoryPractitioner met als doel expert te worden in #businessstorytelling. Het ophalen en opschrijven van verhalen doe ik al jaren met plezier. Maar ik merkte daarbij enerzijds altijd dit maar een deel van het verhaal was dat deze mensen mij zouden kunnen vertellen en anderzijds dat deze (losstaande) verhalen mij ook veel informatie gaven over de organisatie erachter. Veel ontgonnen terrein dus. Jammer om dit niet te benutten. Zeker voor organisaties.

fotolinkedinWant verhalen met persoonlijke ervaringen brengen is de beste wijze om abstracte zaken als missie, visie en strategie betekenis te geven. Wat betekent een algemene kernwaarde als”we zijn klantgericht” nou precies voor een klant? Dit is namelijk afhankelijk hoe medewerkers hieraan in de praktijk invulling geven. Verhalen kunnen ook gewenste veranderingen concreet maken en cultuurproblemen blootleggen. Als je luistert naar de verhalen die in en rond je organisatie worden verteld, krijg je inzicht in wat er werkelijk speelt. Dat gaat dus ver voorbij ‘verhaaltjes vertellen’. En daarom ben ik nu alle kneepjes van het vak aan het leren van Annet Scheringa (TheStoryConnection).

Ik ben gestart om storytellinginterventie te gaan inzetten voor TransforeWant als er ergens medewerkers zijn die van betekenis zijn door zich met hart en ziel in te zetten, zijn dat wel de Transforianen! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>