Besmettelijkheid van gedrag

Home » werk » Besmettelijkheid van gedrag
posted in werk
by
with 0 comments
tags

Besmettelijkheid van gedrag

Waarom slaat het ene concept of idee wel aan, het andere niet? Omdat marketing moet gaan om meerwaarde. Met humor en korting sla je plank mis. De marketingmanager moet inspelen op de 3 basisemoties waar wij mensen op draaien.

  1. De beloningsknop
  2. Oerangst
  3. Sociaal bewijs

Vertaald in marcom-strategie

  1. ik wil iets leuks meemaken, ik wil een positief gevoel krijgen -> werk met een beloning
  2. ik ben bang voor dingen, los het simpel voor me op -> werk met fear marketing
  3. ik doe wat anderen doen, besmettelijkheid van gedrag -> werk met role models

Druk slim op de knoppen
Begin je strategie met de vraag op welke van de knoppen je wilt drukken en ontwikkel van daaruit je idee, concept of campagne. Grote kans dat je strategie slaagt.

Ps: herken je de knoppen waarop Deventer Scoort en Deventer Marktplein drukken?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>