Adverteren, the American Way

Home » opinie » Adverteren, the American Way
posted in opinie, werk
by
with 0 comments
tags

Adverteren, the American Way

Het is een publiek geheim dat Amerikanen over het algemeen meer pilletjes slikken dan wij Nederlanders. Amerikanen zijn dan ook ware ervaringsdeskundigen op het gebied van medicijngebruik.

Ook de toilettassen van mijn Amerikaanse vriendinnen zitten altijd tot de nok toe vol met tabletjes. In hun pillendoosjes zaten alle medicijnen overzichtelijk per dag geordend. Een paar vitaminesupplementen, neusspray, pilletjes tegen astma en tabletten preventief tegen hoofdpijn en pms. En natuurlijk veel medicinale zalfjes. Loop een standaard drugstore binnen en de schappen liggen vol met medicijnen.

Advertentie Extra Large

Des te vreemder is het Amerikaanse advertentiebeleid omtrent medicijnen. Zo moeten fabrikanten in the Oprah Magazine voor een advertentie 2 pagina’s (!) reserveren: een halve voor de reclame, en 1,5e pagina voor de bijsluiter. Een beetje overdreven in een land waar je op elke hoek van de straat medicijnen kunt kopen. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk het is belangrijk dat je weet wat je slikt. Maar kom op, daar heb je toch een bijsluiter voor in de verpakking?

Kans voor Obamacare

Hier ligt dus een kans voor Obama. Laat de fabrikanten hun advertentiegeld doneren aan Obama Health Care, zodat zorgverzekering voor alle Amerikanen betaalbaar is.

Dream big dreams.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>